Basic requirements

English

There are very basic things that the snapcraft application website needs, for example a facilities counter or downloads, this is important because when I instruct my friends to use snaps they tell me that nobody uses them or that nobody downloads those applications. It is very important to know if an application has 3 downloads or 3 million, this may reflect how stable or useful it is.

Another very basic option that I think you need is an email or contact url in order to report critical problems of the snap package (not the application), for example inkscape has no support to connect to removable-media and is a problem of the package of snap and not of inkscape as application. For example, Google play store requires a contact form for each published application and a page related to the apps of the same user.

Another option not as urgent but no less important is a rating system, this is important when discovering frauds or applications that are very bad. If you want users to install bad applications then a normal user will have to install at least 10 applications before finding one that is useful and this causes at least for me a great rejection when having to search for a specific application.

It would be useful not to close your eyes to this type of suggestions, especially when they are in a process of growth, if snap is not made intuitive, convenient and useful then it will fail like any other package management system, today it is intuitive, yes, it is comfortable, a little, useful, yes, but I feel that I do not have the support of snapcraft every time I want to find an application, google play guides me, helps me, accompanies me, tells me which are the best apps of what I’m looking for, those that have better score and if I have problems I can easily communicate with the developer or directly with google, snap does not offer me any of that, it leaves me alone and abandoned to the search of applications and that can make the end users are not able to install an application that is useful to them without wasting time.

In my case eprsonal I have a friend who uses debian, I have managed to use some apps via snap, but he has mentioned his discontent in the field of support, publishers are not certified, snap installations often have basic problems that apps via apt do not have, for example when you assign permissions, as the case of inkscape, from apt all your system permissions are automatically configured, instead snap breaks with the delivery of native permissions making these work improperly, the same happens with deepin -music, has no support to connect to external discs, where I usually have my music.

Thanks for your attention. I used the Google translator, I do not speak English, so sorry if there are editorial errors, it is Google translator’s fault. Greetings.


Spanish

Hay cosas muy básicas que el sitio web de aplicaciones de snapcraft necesita, por ejemplo un contador de instalaciones o descargas, esto es importante ya que cuando insito a mis amigos a utilizar snap me dicen que nadie lo usa o que nadie descarga esas aplicaciones. Es un dato muy importante saber si una aplicación tiene 3 descargas o 3 millones, esto puede reflejar que tan estable o útil sea.

Otra opción muy básica que creo que necesita es un correo o url de contacto de manera obligatoria para poder reportar problemas críticos del paquete snap (no de la aplicación), por ejemplo inkscape no tiene soporte para conectar a removable-media y es un problema del paquete de snap y no de inkscape como aplicación. Por ejemplo, Google play store requiere obligadamente una forma de contacto por cada aplicación publicada y una pagina relacionada con las apps del mismo usuario.

Otra opción no tan urgente pero no menos importante es un sistema de puntuaciones, esto es importante al momento de descubrir fraudes o aplicaciones que son muy malas. Si se busca que los usuarios instalen aplicaciones malas entonces un usuario normal tendrá que instalar por lo menos 10 aplicaciones antes de encontrar una que sea útil y esto causa por lo menos para mi un gran rechazo al momento de tener que buscar una aplicación en específico.

Sería útil que no cerraran los ojos a este tipo de sugerencias, especialmente cuando están en un proceso de crecimiento, si snap no se hace intuitivo, cómodo y útil entonces fracasará como cualquier otro sistema de gestión de paquetes, hoy es intuitivo, si, es cómodo, un poco, útil, si, pero siento que no tengo el apoyo de snapcraft cada ves que quiero buscar una aplicación, google play me guia, me ayuda, me acompaña, me indica cuales son las mejores apps de lo que estoy buscando, las que tienen mejor puntuació y si tengo problemas puedo comunicarme facilmente con el desarrollador o directamente con google, snap no me ofrece nada de eso, me deja solo y abandonado a la búsqueda de aplicaciones y eso puede hacer que los usuarios finales no sean capaces de instalar una aplicación que les sea útil sin perder el tiempo.

En mi caso eprsonal tengo un amigo que usa debian, he logrado que use algunas apps vía snap, pero me ha mencionado su descontento en el ámbito del soporte, los publicadores no están certificados, las instalaciones de snap muchas veces tienen problemas básicos que las apps vía apt no tienen, por ejemplo cuando le asignas permisos, como el caso de inkscape, desde apt todos sus permisos del sistema son configurados automáticamente, en cambio snap rompe con la entrega de permisos nativa haciendo que estos funcionen inadecuadamente, lo mismo sucede con deepin-music, no tiene soporte para conectar a los discos externos, donde por lo general tengo mi música.

Gracias por la atención. He utilizado el traductor de Google, no se hablar inglés, asi que perdón si hay errores de redacción, es culpa de google translator. Saludos.